Clima Auto: Istoric. Generalități. Întreținere
iulie 17, 2023
Procesul de înlocuire al anvelopelor este necesar, cu preponderență la schimbările de sezon. Acestea fiind singura parte a vehicului care intră în contact direct cu partea carosabilă, necesită o stare optimă din punct de vedere al performanței și a siguranței în trafic. În acest articol, povestim despre procesul de înlocuire al anvelopelor, echilibrarea roților după montaj și diferențele existente între echilibrare și reglajul direcției.
În timp, utilizarea constantă a anvelopelor se uzează și își pierd eficiența, fiind necesară înlocuirea acestora. Toți șoferii se gândesc la un moment dat, când este timpul ideal pentru înlocuirea anvelopelor. Astfel, există o serie de semne, de care trebuie să ținem cont:
Înainte de înlocuire este necesar să se aleagă anvelopele potrivite pentru vehicul. Acesta are specificații clare de la producător, privind dimensiunea, tipul și clasa de anvelope. Informațiile despre dimensiunea corectă a anvelopelor pot fi găsite în manualul mașinii sau pe plăcuța de pe stâlpul ușii șoferului.
Ca și anvelope, există 3 tipuri principale, respectiv: anvelope de vară, anvelope de iarnă și anvelope all-season. În cadrul Expres Autoservice, service auto autorizat, se pot comanda anvelopele menționate mai sus, iar în atelierul de Service Roți / Vulcanizare se înlocuiesc. Procesul este unul complet, în care echipamentul necesar și elevatorul sunt pregătite. Se efectuează demontarea. Anvelopa este separată de jantă, folosind un aparat de dejantat. Este un proces care necesită precizie pentru a nu deteriora janta. Montarea anvelopelor noi, necesită atenție. Persoana care efectuează procedura trebuie să se asigure că anvelopa este bine așezată și că nu există scurgeri de aer. Dar și pentru a evita eventualele probleme de stabilitate sau de siguranță. După montaj, anvelopele noi sunt umflate la presiunea corectă recomandată de producător. Presiunea optimă a anvelopelor nu doar îmbunătățește performanța vehiculului, dar contribuie și la prevenirea uzurii premature a anvelopelor.
Următoarea etapă în montarea anvelopelor este reprezentată de echilibrarea roților. Acesta este important pentru o deplasare lină și pentru a preveni uzura prematură a acestora. Un set de roți neechilibrate poate cauza vibrații în volan, uzură inegală a anvelopelor și chiar daune la suspensia mașinii.
Procesul tehnic de echilibrare al roților are în vedere distribuirea uniformă a greutății, în jurul circumferinței fiecărei roți. De regulă, echilibrarea implică montarea roților pe un aparat profesional de echilibrat, care detectează orice dezechilibru, iar greutățile de plumb sunt adăugate pentru a corecta distribuția.
Procesul corect de echilibrare nu doar că îmbunătățește confortul la condus, dar protejează și alte componente ale mașinii. Aici, amintim suspensia și rulmenții, deoarece roțile neechilibrate pot crea tensiuni suplimentare asupra acestora.
Drept urmare, echilibrarea roților se realizează, în mod normal, după montarea anvelopelor noi, în urma unor reparații majore la roți sau la sistemul de suspensie sau în cazul unor vibrații apărute în volan sau a uzurii neuniforme a cauciucurilor.
Așa cum am povestit mai sus despre procesul de echilibrare al roților este esențial să clarificăm și diferența între echilibrarea roților și reglajul direcției. Ambele proceduri sunt adesea confundate. Deși, ambele sunt esențiale pentru buna funcționare a vehiculului, ele se ocupă de aspecte tehnice diferite și au scopuri distincte.
După procesul de echilibrare al roților, putem observa o serie de beneficii, și anume:
În timp ce echilibrarea roților are în vedere distribuția greutății în jurul roților, reglajul direcției, cunoscut și sub denumirea de geometrie roți, se ocupă cu alinierea corectă a unghiurilor roților. Acest lucru se efectuează pentru a asigura ca unghiurile roților sunt paralele și perpendiculare pe drum, după specificațiile producătorului.
O direcție reglată necorespunzător, poate cauza vehiculul o serie de defecțiuni, și anume: Uzură rapidă și neuniformă a anvelopelor, dificultăți în menținerea direcției drepte, volanul nu revine în poziția centrală după un viraj.
Un reglaj al direcției este necesar, în mai multe circumstanțe: după schimbarea anvelopelor sau a suspensiei, după un accident sau un impact puternic cu o bordură, când se observă faptul că vehiculul nu mai păstrează direcția corectă, în cazul uzurii premature sau neuniforme a anvelopelor.
| Echilibrare Roți | Reglaj Direcție |
| Distribuie uniform greutatea roților. | Reglează unghiurile roților pentru o aliniere corectă. |
| Previne vibrațiile și uzura neuniformă. | Asigură faptul că roțile sunt paralele și stabile în raport cu drumul. |
| Efectuată după înlocuirea anvelopelor. | Efectuată după schimbări la suspensie sau impacturi majore. |
| Simptome: vibrații la volan. | Simptome: mașina trage într-o parte, uzură anvelope. |
Atât reglajul direcției, cât și echilibrarea roților sunt procese esențiale pentru siguranța, confortul și eficiența vehiculului. Verificarea și corectarea periodică a acestora, previne uzura prematură a anvelopelor, reduce costurile de întreținere și îmbunătățește experiența generală la volan. În cadrul atelierelor din incinta Expres Autoservice se efectuează ambele procese necesare pentru roți.

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. Prin utilizarea site-ului nostru, vă dați consimțământul pentru toate cookie-urile, în conformitate cu Politica noastră privind cookie-urile. Cookie-urile sunt utilizate pentru personalizarea reclamelor. Pentru mai multe informații despre modul în care folosim cookie-urile și despre cum procesează Google datele dvs., vă rugăm să vizitați pagina noastră de Confidențialitate.